top of page

Pas op met zuur-base druppels



Ik zie door de bomen het bos niet meer soms...Jij?


"Doortje, ik heb iets gehoord over zuur/ base druppels. Waar kan ik deze het beste kopen. Welke zijn goed"?


Deze vraag kreeg ik ergens vorige week en daar wil ik nu wat uitgebreider op in gaan.

Ik vond het namelijk een beetje vreemde vraag. volgens mij had

de vraag eigenlijk moeten zijn. "Hoe kan ik ervoor zorgen dat mijn lichaam de goeie voeding binnen krijgt zodat ik niet afhankelijk ben van allerlei toeters en bellen in het leven geroepen door fabrikanten die het licht hebben gezien".


Ik vroeg de vragenstelster aan de hand van een vragenlijst wat haar voedingsgewoonten waren en het bleek onder andere dat zij enorm veel hoog bewerkt voedsel at, Zeker 4 keer per week aan het rode vlees zat, Niet zo gek was op groenten en fruit en dagelijks aan de rode wijn zat.Verder ook nog eens de nodige medicatie gerelateerd aan leefstijl aandoeningen voorgeschreven kreeg.

Wat opviel in dit verhaal was dat deze dame wel voedingssupplementen nam. Want zij had gehoord dat dit zo gezond was. Zo nam ze dagelijks van alles in zoals haar vitaminen complex, vit D, vit c poeder, magnesium pillen, eigenlijk kon je het zo gek niet opnoemen of zij slikte er iets voor. Ze gaf aan dat er weinig te verbeteren was op het gebied van voeding, beweging en ontspanning.


Wat zegt Doortje hiervan.

Wanneer men de gezondheid wil verbeteren door middel van de voeding kan men beter eerst gaan kijken in de voorraad kast en de koelkast.

Te variëren met vlees, vis, en vegetarische maaltijden, kies eens voor minder vlees en kies daarnaast voor vlees en vis waar je van weet dat het een goed leven heeft gehad.

Verder -Ik kan het niet leuker maken en ik zal er niet geliefder door worden- maar laat die wijn staan. Of in ieder geval een stuk minder, drink zeker niet iedere dag. Zorg dat je lichaamsgewicht gezond is of ga daar aan werken en doe iedere dag wat aan beweging.


Aaah, denk je nu, dat is toch wat de DEG methode inhoudt?

En dat is ook zo. Ga eerst eens kijken wat er met je lichaam gebeurt wanneer je gaat kiezen voor gezonde voeding, wat meer gaat bewegen en iets aan ontspanning gaat doen, bijvoorbeeld yoga of meditatie. Al is een dagelijkse wandeling door een park of bos, lettend op de ademhaling ook al een heel goed begin.


Laat dus die druppels gewoon in het schap staan, wil je ontzuren naast de gezonde voeding, neem dan een kopje ontzuringsthee per dag en zorg dat je aan je broodnodige 8 glazen water per dag komt. Daar wordt jouw lichaam veel blijer van.


En als je ze toch wilt gebruiken pas dan wel op, deze druppels mogen niet onverdund worden gebruikt. Onverdund kunnen deze druppels zelfs brandwonden veroorzaken op de huid en tong en verder moet je er toch niet aan denken dat je het verkeerde flesje pakt, denk bijvoorbeeld aan oogdruppels. -dit is al eens gebeurd, dat er iemand bij de SEH kwam die per ongeluk de zuurbase druppels had gepakt i.p.v de oogdruppels-.


Dus sowieso altijd apart van andere flesjes bewaren.


Wil je een persoonlijk advies of hier meer over weten neem dan contact met ons op. Dit is een algemeen advies, heb je vragen stuur dan een berichtje.


Groetjes Doortje




21 weergaven1 opmerking

Recente blogposts

Alles weergeven

De gave van vet, vet gaaf.

Vetweefsel heeft vaak een slechte naam, omdat dit wordt gekoppeld aan overgewicht en obesitas. En het de kans op hart- en vaatziekten verhoogt. Hiermee doen we vet tekort en zou het beter zijn om hier

Dik ben je niet voor je lol

Een uitleg van Prof Liesbeth van Rossum die belangrijk is om even te beluisteren. https://youtu.be/jGH7n2eC2F4 Ja, het is even een lange zit wellicht maar toch is het van belang dat je dit een keer be

bottom of page