top of page

Vervolg 3 maanden geen social media





Daar ben ik dan weer. Inmiddels nog maar 3 weken te gaan. Wat is er allemaal veranderd.

Daar kan ik duidelijk over zijn, ik heb meer rust, ben zelf ook wat rustiger geworden en heb meer focus.

Ik concentreer mij beter, kom aan dingen in huis toe en merk dat ik prettiger in mijn vel zit. Ik kan mij enorm druk maken om meningen die ik lees op diverse sites en kan daar dan niets mee. Dit frustreert en maakte mij onrustig.

Achteraf kijk je de koe in de kont zou mijn vader gezegd hebben maar het is echt zo. Wat gaat er een tijd zitten in het surfen op dat net. Je ontkomt er niet aan, dat je verzandt in het bekijken van leuke nieuwtjes, meningen van anderen, feitjes en nonsens.


Allemaal onzin?

Nee zeker niet. Facebook heeft mij ook veel gebracht. Zo ben ik weer in contact gekomen met vriendinnetjes van de lagere school en heb ik een aantal van mijn klanten en personeel van die tijd van mijn toenmalige sport en lichaamsverzorgingscentrum terug gevonden en daar ben ik uitermate blij mee, maarrrrrrrrr....

Wat is er een tijd gaan zitten in (ik zeg het toch maar een keer) dikke vette onzin!


En wat mis ik het niet, de bla bla teksten, de meningen over niets, terwijl de dingen die er wel toe doen niet worden gelezen en gedeeld.


Ik heb geconstateerd dat, wanneer facebook je niet herinnert aan het feit dat er een fb vriendje jarig is, je ook niet feliciteert of gefeliciteerd wordt.

En ik heb weer eens een paar boeken gelezen.

Zo zit ik op dit moment in een heerlijk boek wat gaat over een Russische bard met zijn geliefde en krijg ik een goed beeld over de Russische manier van leven. De moeite, het gebrek aan vrijheid, en de obstakels die zij op hun weg tegenkomen en merk dat het lezen mij veel plezier verschaft. Veel meer dan al die social media.


Ik ben weer gaan schrijven in mijn dagboek wat ik al mijn hele leven doe maar de laatste jaren eigenlijk vergeten ben, of, beter gezegd, niet meer aan toegekomen door al dat gedoe op het net.


Enfin, voorlopige conclusie, fijner zonder dat gedoe. Moet eerlijkheidshalve wel zeggen dat ik een aantal van mijn vrienden wel mis, omdat er zeker ook heel leuke, enerverende, ontroerende, choquerende,doch grappige gezegd worden die ik dan wellicht mis.

Aan de andere kant zijn het maar letters in een bepaalde volgorde neergezet die binnen een paar uur weer naar de achtergrond gedrukt worden door ander zogenaamd nieuws.


Mijn echte,echte vrienden van jaren heb ik toch wel contact mee, via messenger, telefoon en/of lekker real live bij elkaar.


Heb ik social media nodig?

Voor een deel wel, omdat het een machtig medium is waarbij je mensen snel, makkelijk kan bereiken en ik hen zo beter van dienst kan zijn. Onze methode: "Door eten gezond" zou een stuk minder succesvol zijn en nog belangrijker, er zou een prijskaartje aan zitten voor onze leden. Terwijl het juist door in dit geval facebook makkelijk is om ons als organisatie te bereiken maar ook andersom kan ik onze leden bereiken zonder veel moeite.


Op naar de laatste 3 weken, ik ben benieuwd of jij de challenge vol hebt gehouden en wat jij er van hebt geleerd. Laat maar weten wanneer jij de drie maanden hebt volbracht.


Groetjes van moi





31 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven

De gave van vet, vet gaaf.

Vetweefsel heeft vaak een slechte naam, omdat dit wordt gekoppeld aan overgewicht en obesitas. En het de kans op hart- en vaatziekten...

Dik ben je niet voor je lol

Een uitleg van Prof Liesbeth van Rossum die belangrijk is om even te beluisteren. https://youtu.be/jGH7n2eC2F4 Ja, het is even een lange...

Comments


bottom of page